1.1

Företaget

1.1.1

Bolagsinformation

Dessa köp- och leveransvillkor gäller när du som kund handlar varor hos Signlabs Sweden AB i Sverige.
Signlabs Sweden AB
Tegelbruksvägen 1, 517 91 Bollebygd
Org.nr: 559028-9186

2.1

Betalning

2.1.1

Priser

Priser på Signlabs.se visas i SEK både inklusive och exklusive moms.

2.1.2

Kortbetalning

Vi accepterar VISA och Mastercard. Ditt kort debiteras när vi skickar din beställning. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är Bambora. Betalningen sker över en säker anslutning och vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet. Läs mer om Bambora

2.1.3

Fakturabetalning

Fakturans betalningsvillkor är 20 dagar. Vid betalning via FAKTURA tilkommer en avgift som framgår innan checkout. Vid utebliven betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vi förbehåller oss rätten till att göra en kreditkontroll innan tillverkning av din beställning.

3.1

Leverans

3.1.1

Leverans

Dina varor levereras som brev eller paket beroende på vikt och storlek.

3.1.2

Leveranstid

Leveranstiden varierar beroende på vilken produkt ni beställer. Innan betalning sker kan ni alltid utläsa leveranstiden för er beställning. Det finns även möjlighet till express leverans.

3.1.3

Fraktkostnader

Fraktkostnaden är alltid 49,00 kr exkl. moms per beställning.

3.1.4

Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden en avgift för paket som inte hämtats ut från ombudet. Avgiften avser kostnaden för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad.

4.1

Ångerrätt & Reklamation

4.1.1

Ångerrätt

Vid köp av specialbeställda varor upphör ångerrätten när produktionen påbörjats. Är du inte nöjd med din produkt, kontakta kundtjänst så hjälper de dig.

4.1.2

Reklamationer

Om de varor du har köpt är defekta, tillämpar Signlabs gällande konsumentlagstiftning. Skulle produkten du fått hem vara defekt kontaktar du vår kundtjänst så hjälper de dig. För en snabbare hantering och uppge ditt fullständiga namn, ditt ordernummer, en kortfattad beskrivning av orsak till reklamation, en bild på skadan samt dina kontaktuppgifter (telefonnummer och e-postadress).

5.1

Privacy Policy

5.1.1

Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundtjänst. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

5.1.2

Vilken information samlar vi in?

Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi behöver veta din adress för att kunna skicka varorna till dig. Vill ert företag beställa mot faktura så behöver vi ert organisationsnummer. När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer. Det går via en säker server och Bambora sköter kortbetalningar hos oss. För en säker leverans behöver vi er e-postadress och mobilnummer för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

5.1.3

Hur använder vi informationen?

Vi använder informationen för att expediera din beställning. Vi använder din e-postadress och mobilnummer för att kunna skicka information till dig.

5.1.4

Cookies

Vi använder cookies för att kunna lagra dina varor i din varukorg. Vi använder dessutom Googles tjänst "Google Analytics". Även denna tjänst använder Cookies. Här kan du läsa mer om vad det betyder för dig.

5.1.5

Information till andra aktörer

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi är tvingade enligt lag.

5.1.6

Ta bort information från vår databas

Information sparas endast som underlag för den ekonomiska transaktionen. Om ni har öppnat ett konto hos oss kan ni själva ta bort den information ni vill. Vill ni stänga ert konto kontaktar ni kundtjänst så hjälper de er att ta bort kontot.